Hiszpania,  Podróże po Świecie

Madryt – największa hiszpańska metropolia

Celem naszej podróży do stolicy Hiszpanii – Madrytu, była przede wszystkim wizyta na słynnym Estadio Santiago Bernabéu, podczas jednego z meczy Primera Division. W samym Madrycie byliśmy tylko niespełna trzy dni. Jednak to, co zaplanowaliśmy na ten bardzo krótki czas udało się nam zrealizować. Madryt to jedna z najładniejszych i najczystszych stolic Europy, a co najważniejsze czuliśmy się tu bardzo bezpiecznie. Niesamowita atmosfera i wspaniałe jedzenie tylko kusi aby do tego miasta wciąż powracać.

Gdzie na relaks?

• Park Retiro – do tego miejsca najczęściej powracamy wspominając nasz pobyt w Madrycie. Spędziłyśmy tu ponad trzy godziny. Spacerując, robiąc niezliczoną ilość fotek, delektując się otoczeniem i klimatem tego miejsca. Wypiłyśmy przepyszną kawę, no i nie tylko 😉 To zdecydowanie, przynajmniej dla nas, najpiękniejszy park miejski w jakim do tej pory byłyśmy.
  • Place Madrytu usiane są niezliczoną ilością kawiarenek, barów, restauracji. Chcąc poczuć klimat danego miejsca warto to wykorzystać i  na chwilę się zatrzymać. My wybraliśmy znajdujący się nieopodal Plac św. Anny, trochę mniej zatłoczony. Stąd niedaleko już do Pałacu Królewskiego.  Dzień zakończony kolacją z typowym tapas to strzał w dziesiątkę. Koniecznie trzeba spróbować churros maczane w słodkiej czekoladzie, oraz smażone krążki kalmarów.
  • Estadio Santiago Bernabéu – warto udać się na mecz Realu Madryt, aby poczuć atmosferę rozgrywek. Mimo, iż nie należę do fanów Ligii hiszpańskiej na meczu bawiłam się wyśmienicie.
Mapa parku Retriro
Park Retiro

Co warto zobaczyć:

• Puerta del Sol uznawany jest nie tylko jako centrum Madrytu, ale i całej Hiszpanii. U nas słynny Plac Słońca był pierwszy na liście. To tu znajduje się rzeźba niedźwiedzia sięgającego do drzewa truskawkowego – symbol Madrytu. Najbardziej popularny plac Madrytu przyciąga tłumy turystów. Spotkaliśmy tu też mnóstwo ulicznych artystów, których otaczali zaciekawieni przechodnie.
  • Palacio Real de Madrid jest najważniejszym zabytkiem Hiszpanii, jak również największym pałacem królewskim w Europie. Pałac jest dostępnym dla zwiedzających, ponieważ hiszpańska rodzina królewska na co dzień tu nie mieszka.
  • Świątynia Debod – podarek rządu egipskiego w zamian za pomoc przy ocalaniu świątyń w Nubii podczas budowy Tamy Asuańskiej.  Liczy ona 2200 lat, a znajdowała się w miejscowości Debod nad Nilem.
  • Plaza de Cibeles – kolejny symbol Madrytu. Na środku  znajduje się słynna fontanna bogini Kybele ujeżdżającej karetę prowadzoną przez lwy. Oprócz fontanny znajdziemy także piękny budynek Palacio de Comunicaciones (tłum. Pałac Komunikacji), dawny pałac markizów – Palacio de Linares, a także Palacio de Buenavista.
  • Muzea Madrytu – słynna trójka. Jeśli ktoś jest fanem muzeów, nieopodal jest ich kilka, w tym słynne Prado, Reina Sofia oraz muzeum Thyssen-Bornemisza.

Madryt: gdzie nocować?

Zakwaterowanie w centrum miasta to najlepsza opcja na krótki pobyt. Do wielu miejsc można po prostu dostać się na piechotę. Ważne by wybrać na nocleg lokalizację zdecydowania blisko stacji metra.

Jakie hotele uważam za interesujące i ciekawe?

• Boutique Hotel H10 Villa de la Reina – recepcja, bar, foyer i restauracja są naprawdę świetne, hotel ma wyjątkowy wystrój.
  • Iberostar Las Letras Gran Via – hotel, który znajduje się w odrestaurowanym zabytkowym budynku i dysponuje czynnym w sezonie tarasem na dachu ze stylowym barem i basenem ze spektakularnym widokiem na Madryt.
  • Hotel Indigo Madrid – Gran Via – położony jest w samym sercu Madrytu, nieopodal ulicy Gran Via. Oferuje on wspólny odkryty basen i taras do opalania. Na terenie obiektu znajduje się również bar i restauracja.
  • Eurostars Casa de la Lírica – jest usytuowany w centrum Madrytu, w odległości 300 metrów od placu Puerta del Sol. Hol hotelu zdobi piękny szklany dach.
  • Petit Palace Alcalá –  w samym centrum, z cudowną obsługą i tarasem z cudownym widokiem.
  • Hotel Urban – na terenie tego hotelu butikowego znajduje się stała ekspozycja dzieł sztuki z Papui-Nowej Gwinei.

Atocha i pociągiem do Barcelony

W dniu wyjazdu udało się nam jedynie zobaczyć słynną stację kolejową Atocha. To jedna najciekawszych stacji świata. W środku utworzono tropikalny ogród z oczkiem wodnym i pływającymi w nim dziesiątkami żółwi. Wewnątrz budynku stacji jest mały bazar z oryginalnymi daniami kuchni hiszpańskiej i arabskiej.

Zobacz także:

Barcelona – piękne widoki i gorące klimaty